اخبار تکنولوژی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

gorilla-glass-bartardigital-400x343.jpg

مطمئناً شما هم تا کنون در مورد Gorilla Glass چیزهایی شنیده‌اید. این تکنولوژی مربوط به گلس گوشی است که شیشه را در برابر خط و خش و ضربه مقاوم می‌کند. علی‌رغم اینکه بسیاری از ما با این فناوری آشنا هستیم، ولی جالب است بدانید که Gorilla Glass در سایر صنایع و دستگاه‌ها هم به کار می‌رود. برای آشنایی هرچه بیشتر با این تکنولوژی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

Gorilla Glass چیست؟
Gorilla Glass که توسط شرکت Corning Inc تولید می‌شود، شیشه‌ای است که از موادی به نام آلومینوسیلیکات قلیایی (alkali-aluminosilicate) ساخته می‌شوددر این شیشه، ترکیبی از آلومینیوم، سیلیکون و اکسیژن بکار رفته است. این موارد را نمی‌توان در طبیعت پیدا کرد. به همین منظور، کمپانی Corning از سال 2005 ساخت آن را آغاز کرد تا محصولی مقاوم در برابر ضربه و خط و خش، با وزن و ضخامتی کم (به میزان ۰٫۴میلی‌متر) تولید کند.

با این وجود، گوریلا گلس اولین محصول تولیده شده‌ی Corning در این حوزه نبود. این کمپانی در گذشته، انواع مختلفی از شیشه‌ها به نام Chemcor را تولید کرده بود که در لوازم خانگی، دستگاه‌های حوزه‌ی چشم‌پزشکی و ابزارهای خودروسازی، فضاپیماها و تجهیزات داروسازی استفاده می‌شدند. اما موفقیت این شرکت در صنعت گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۰ آغاز شد.

اگرچه تکنولوژی به کار رفته در این شیشه‌ها به گونه‌ای است که حتی با ضربات چکش هم نمی‌شکند ولی این موضوع باعث نمی‌شود که گوشی‌ یا تبلتتان خاصیت شکنندگی خود را از دست ندهند. همه چیز به نوع شیشه و چندین فاکتور دیگر مانند ضخامت بستگی دارد. بنابراین بهتر است آن را نوعی فناوری بدانید که از صفحه نمایش‌ تلفن‌های همراه در برابر ضربات و خط و خش‌ها محافظت می‌نماید.

تا پایان مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع استانداردهای گوریلا گلس و تفاوت میان‌شان آشنا کنیم:

تفاوت‌های اصلی میان نسخه‌های مختلف شیشه‌های گوریلا
Gorilla Glass 1
اولین نسخه‌ی این شیشه‌ها، بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ تولید شد ولی نسخه اصلی آن بر روی گوشی‌های آیفون به همگان معرفی شد. اپل محصولاتش را در سال ۲۰۰۷ روانه بازار کرد. بنا به درخواست شرکت اپل از Corning، ضخامت این شیشه‌ها به ۱٫۵میلی‌متر می‌رسید و از محافظ اولئوفوبیک (oleophobic) در ساخت آن استفاده شده بود تا اثرات انگشت و آلودگی کمتری روی نمایشگر بنشیند. با این حال، آیفون تنها گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش Gorilla Glass در سال ۲۰۰۷ نبود. چرا که Corning توانست نسخه‌ی اول این شیشه‌ها را در بیش از ۲۵۰ دستگاه دیگر هم به کار بگیرد.

برای مطالعه ادامه مقاله روی عبارت Gorilla Glass چیست کلیک کنید.

  • برتر دیجیتال
  • ۰
  • ۰

به خاطر امنیت بیشتر تلگرام در مقابل واتس‌آپ و وجود ویژگی‌های کاربردی و نوآورانه در این شبکه اجتماعی، هرچند ممکن است هر کسی از آن‌ها خبر نداشته باشد، با این حال افراد زیادی ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. ما در سایت برتر دیجیتال لیست ۳۳تایی از ترفندهای جدید و به‌روز تلگرام را آماده کرده‌ایم تا شما با به کارگیری آن‌ها از این شبکه اجتماعی بیشترین استفاده را ببرید.

جدیدترین و به‌روزترین ترفندهای تلگرام که باید بدانید!
۱. نام کاربری انتخاب کنید
زمانی‌که می‌خواهید از تلگرام استفاده کنید، باید شماره تلفن همراه و اسم کوچک خود را وارد نمایید. اگر نمی‌خواهید نام واقعی یا شماره تلفن شما نمایش داده شود و یا اصلاً قصد دارید خلاقیت‌تان را به نمایش بگذارید، از ترفندهای تلگرام کمک بگیرید. برای انجام این کار لازم است به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و گزینه‌ی نام کاربری (Username) را لمس کنید.

۲. نام کاربری سفارشی انتخاب کنید
تنها نکته‌ی منفی در مورد اسامی کاربری این است که نام کاربری بایستی یکتا باشد. بنابراین احتمال این هست که عبارت موردنظر شما برای نام کاربری، قبلا توسط فرد دیگری اخذ شده باشد و همچنان در استفاده فرد باشد. بنابراین، چنان‌چه عبارتی پر استفاده و عمومی مدنظرتان باشد، احتمال اینکه شخص دیگری آن را قبل از شما انتخاب کرده باشد بسیار زیاد خواهد بود. ولی لازم نیست ناراحت باشید چون با کمک یکی دیگر از ترفندهای تلگرام این مشکل هم قابل حل است.

تنها راه موجود برای اینکه بتوانید نام کاربری که می‌خواهید را برای خود انتخاب کنید، برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام است. البته برای اینکه این اسم کاربری به شما اختصاص داده شود، باید از آن حداقل در دو سرویس یا شبکه اجتماعی دیگر استفاده کرده باشید. پشتیبانی تلگرام مورد را بررسی کرده و در صورت تایید عبارت مورد نظرتان را به عنوان نام کاربری به شما اختصاص خواهند داد. برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام، به تنظیمات (Settings) رفته و گزینه پرسیدن یک سوال (Ask a question) را انتخاب کنید.

۳. خاموش کردن گزینه‌ی پیش‌نمایش پیام‌ها
یکی دیگر از ترفندهای تلگرام، خاموش کردن پیش‌نمایش پیام‌ها است. با وجود اینکه نمایش اعلانات هنگام قفل بودن نمایشگر و مشاهده پیش‌نمایش پیام‌ها جزو ویژگی‌های کاربردی محسوب می‌شود،اما برخی اوقات ممکن است نخواهید دیگران ببینند چه کسی به شما پیام داده است. به همین منظور، برای غیر فعال سازی این قابلیت، به تنظیمات (Settings) تلگرام رفته و از قسمت اعلانات و صداها (Notifications and sounds)، گزینه‌ی پیش‌نمایش درون اپلیکیشن (In-App Preview) را غیرفعال کنید.

برای مطالعه ادامه مقاله و آشنایی با باقی ترفندها، عبارت ترفندهای تلگرام را کلیک کنید.

  • برتر دیجیتال