اخبار تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

gorilla-glass-bartardigital-400x343.jpg

مطمئناً شما هم تا کنون در مورد Gorilla Glass چیزهایی شنیده‌اید. این تکنولوژی مربوط به گلس گوشی است که شیشه را در برابر خط و خش و ضربه مقاوم می‌کند. علی‌رغم اینکه بسیاری از ما با این فناوری آشنا هستیم، ولی جالب است بدانید که Gorilla Glass در سایر صنایع و دستگاه‌ها هم به کار می‌رود. برای آشنایی هرچه بیشتر با این تکنولوژی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

Gorilla Glass چیست؟
Gorilla Glass که توسط شرکت Corning Inc تولید می‌شود، شیشه‌ای است که از موادی به نام آلومینوسیلیکات قلیایی (alkali-aluminosilicate) ساخته می‌شوددر این شیشه، ترکیبی از آلومینیوم، سیلیکون و اکسیژن بکار رفته است. این موارد را نمی‌توان در طبیعت پیدا کرد. به همین منظور، کمپانی Corning از سال 2005 ساخت آن را آغاز کرد تا محصولی مقاوم در برابر ضربه و خط و خش، با وزن و ضخامتی کم (به میزان ۰٫۴میلی‌متر) تولید کند.

با این وجود، گوریلا گلس اولین محصول تولیده شده‌ی Corning در این حوزه نبود. این کمپانی در گذشته، انواع مختلفی از شیشه‌ها به نام Chemcor را تولید کرده بود که در لوازم خانگی، دستگاه‌های حوزه‌ی چشم‌پزشکی و ابزارهای خودروسازی، فضاپیماها و تجهیزات داروسازی استفاده می‌شدند. اما موفقیت این شرکت در صنعت گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۰ آغاز شد.

اگرچه تکنولوژی به کار رفته در این شیشه‌ها به گونه‌ای است که حتی با ضربات چکش هم نمی‌شکند ولی این موضوع باعث نمی‌شود که گوشی‌ یا تبلتتان خاصیت شکنندگی خود را از دست ندهند. همه چیز به نوع شیشه و چندین فاکتور دیگر مانند ضخامت بستگی دارد. بنابراین بهتر است آن را نوعی فناوری بدانید که از صفحه نمایش‌ تلفن‌های همراه در برابر ضربات و خط و خش‌ها محافظت می‌نماید.

تا پایان مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع استانداردهای گوریلا گلس و تفاوت میان‌شان آشنا کنیم:

تفاوت‌های اصلی میان نسخه‌های مختلف شیشه‌های گوریلا
Gorilla Glass 1
اولین نسخه‌ی این شیشه‌ها، بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ تولید شد ولی نسخه اصلی آن بر روی گوشی‌های آیفون به همگان معرفی شد. اپل محصولاتش را در سال ۲۰۰۷ روانه بازار کرد. بنا به درخواست شرکت اپل از Corning، ضخامت این شیشه‌ها به ۱٫۵میلی‌متر می‌رسید و از محافظ اولئوفوبیک (oleophobic) در ساخت آن استفاده شده بود تا اثرات انگشت و آلودگی کمتری روی نمایشگر بنشیند. با این حال، آیفون تنها گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش Gorilla Glass در سال ۲۰۰۷ نبود. چرا که Corning توانست نسخه‌ی اول این شیشه‌ها را در بیش از ۲۵۰ دستگاه دیگر هم به کار بگیرد.

برای مطالعه ادامه مقاله روی عبارت Gorilla Glass چیست کلیک کنید.

  • ۹۸/۰۹/۱۴
  • برتر دیجیتال

Gorilla Glass چیست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی