اخبار تکنولوژی

  • ۰
  • ۰

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند پرچمدار و میان رده از شارژ سریع پشتیبانی می کنند. اما ممکن است همین گوشی ها هنگام عرضه در جعبه خود دارای شارژر سریع نباشند. و این یعنی ممکن است شارژر پیش‌فرض موبایل یا تبلت شما آنقدری سریع شارژ نکند که در عمل می‌تواند باشد. در این مقاله نحوه‌ی شارژ سریع گوشی و تبلتتان را حتی اگر از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام پشتیبانی نمی کند و یا دارای شارژر سریع نیست، آموزش خواهید دید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه تلفن همراه خود را سریع تر شارژ کنیم؟
قبل از اینکه شما بدونید چگونه موبایل و تبلت خودتان را سریع‌تر شارژ کنید، نیاز دارید تا بدونید زمانی که کابل USB را به تلفن همراهتان وصل می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد. حتما متوجه شده‌اید، زمانی که گوشی موبایل یا تبلتتان را به پورت USB کامپیوتر یا لپتاپ وصل می‌کنید خیلی آهسته‌تر از زمانی که به آداپتور اصلی وصل شده است، شارژ می‌کند. و شاید متوجه شده‌اید که گوشی موبایلتان زمانی که به شارژر تبلتتان متصل هست سریع‌تر شارژ می‌شود. این امر به این دلیل است که شارژرهای مختلف قدرت خروجی متفاوتی دارند.

توان انواع پورت های USB چقدر است و در شارژ سریع گوشی چه فرقی دارد؟
توان پورت های USB 1 و USB 2 حدود 2.5W و توان پورت USB 3 نیز 4.5W است. پس بنابراین اولین نکته این است که اگر درگاه USB 3 در دسترستان بود استفاده از آن را به پورت های USB 1 و USB 2 ترجیح دهید. این در حالی است که یک شارژر استاندارد گوشی موبایل دارای توان 5W و شارژر تبلت دارای توان 10W می‌باشد.

ما برای محاسبه وات یا همان توان خروجی شارژر، عدد آمپر و ولتاژ را در هم ضرب می‌کنیم. بنابراین، اگر شارژر شما دارای ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱ آمپر باشد توان خروجی 5W را خواهد داشت. و یا اگر ولتاژ ۵ ولت و جریان ۲ آمپر را داشته باشد توان خروجی 10W را خواهد داشت.

این روز ها شما می‌توانید شاژرهایی رو تهیه کنید که از سرعت شارژ سریع‌تری پشتیبانی می‌کنند. برای مثال USB Type C تا توان ۱۰۰ وات هم میتواند خروجی داشته باشد. گرچه هنوز هیچ تلفن همراهی از چنین توان شارژی که بسیار بالا است پشتیبانی نمی‌کند.

برای خواندن ادامه مقاله روی شارژ سریع گوشی کلیک کنید.

  • ۹۸/۰۶/۲۶
  • برتر دیجیتال

شارژ سریع گوشی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی